- Zajęcia prowadzone w ramach realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Zajęcia prowadzone w ramach realizacji zaleceń wynikających z orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego
Zajęcia logopedyczne
Logopeda przeprowadza badania przesiewowe we wszystkich grupach wiekowych na początku roku szkolnego. Kierując się wynikami ww. badań kwalifikuje dzieci na zajęcia logopedyczne.
Zajęcia odbywają się w grupach do 4 dzieci.
Indywidualne porady i konsultacje z logopedą prowadzone są dla rodziców w ciągu całego roku szkolnego, po uprzednim umówieniu się bezpośrednio ze specjalistą bądź przez wychowawcę dziecka.
Logopeda
Jolanta Cechowska: wszystkie grupy
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są przez psychologa. Na zajęcia kierowane są dzieci ze względu na swoje potrzeby rozwojowe lub edukacyjne przez psychologa, po uprzedniej obserwacji funkcjonowania dziecka.
Zajęcia odbywają się w grupach maksymalnie do 5 dzieci.
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne prowadzone są przez psychologa. Na zajęcia kierowane są dzieci ze względu na swoje potrzeby rozwojowe przez psychologa, po uprzedniej obserwacji funkcjonowania dziecka.
Zajęcia odbywają się w grupach kilkuosobowych, maksymalnie do 10 dzieci.
Indywidualne porady i konsultacje z psychologiem prowadzone są dla rodziców w ciągu całego roku szkolnego, po uprzednim umówieniu się bezpośrednio ze specjalistą bądź przez wychowawcę dziecka.
Rodzice mają możliwość uczestniczenia w bezpłatnych warsztatach organizowanych na terenie przedszkola, jak również innych instytucji działających na rzecz dziecka i rodziny. Informacje o warsztatach zamieszczane są na bieżąco na stronie internetowej przedszkola oraz na tablicy informacyjnej dla rodziców.
Pedagog specjalny
Wioleta Kryńska: Krasnale, Pszczółki, Tygryski, Biedronki, Jagódki, Jeżyki
Aleksandra Majkowska: Kangurki, Kotki, Misie, Poziomki, Motylki, Słoneczka, Wróbelki
Psycholog
Kinga Pawlikowska: Krasnale, Pszczółki, Tygryski, Biedronki, Wróbelki
Agata Smoderek: Misie, Kotki, Kangurki, Poziomki, Motylki, Jeżyki, Jagódki, Słoneczka
Dominika Bucyk: dyżur terenowy psychologa z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 21 w Warszawie
w poniedziałki co dwa tygodnie w godzinach 8.00-12.00 (obserwacje dzieci na terenie przedszkola, konsultacje dla nauczycieli)
Dla Rodziców: Zapisy na wizyty (konsultacje i badania dzieci) odbywają się przez Sekretariat Poradni tel. 22 814 10 61 wew. 19 lub osobiście w siedzibie placówki ul. Marywilska 44, 03-042 Warszawa
E-mail: d.bucyk@pp-p.waw.pl
Terapia logopedyczna
Zajęcia z logopedą prowadzone są według indywidualnego planu pracy terapeutycznej z dzieckiem. Dla dzieci z zaburzeniami mowy lub jej brakiem prowadzona jest nauka wspomagających i alternatywnych metod komunikacji (AAC).
Logopeda
Marta Barańska
Beata Mikołajewicz
Terapia psychologiczna
Zajęcia z psychologiem mają charakter ogólnorozwojowej terapii i prowadzone są według indywidualnego planu pracy terapeutycznej z dzieckiem. Dla dzieci z diagnozą spektrum autyzmu, w tym z Zespołem Aspergera, prowadzone są zajęcia rozwijające umiejętności społeczne i umiejętności komunikacyjne (Trening Umiejętności Społecznych i Trening Komunikacji).
Psycholog
Elżbieta Jasińska
Kinga Pawlikowska
Martyna Rosłoniec
Terapia Integracji Sensorycznej
Zajęcia z terapeutą SI prowadzone są według indywidualnego planu pracy terapeutycznej z dzieckiem.
Terapeuta SI
Izabela Bułach
Irena Hada
Usprawnianie ruchowe
Zajęcia z rehabilitantem ruchowym prowadzone są według indywidualnego planu pracy terapeutycznej z dzieckiem.
Rehabilitant ruchowy
Dorota Kras
Inne zajęcia terapeutyczne wynikające bezpośrednio z zalecenia zawartego w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego dziecka: terapia ręki, terapia pedagogiczna, zajęcia z surdopedagogiem, zajęcia Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, muzykoterapia i in. Indywidualne porady i konsultacje z każdym ze specjalistów prowadzone są dla rodziców w ciągu całego roku szkolnego, po uprzednim umówieniu się bezpośrednio ze specjalistą bądź przez wychowawcę dziecka. Rodzice mają możliwość uczestniczenia w spotkaniach zespołu specjalistów dotyczących podsumowania pracy terapeutycznej w części dotyczącej ich dziecka.