Rozkład dnia dla dzieci młodszych
Rozkład dnia dla dzieci starszych
7.00 – 9.30
- Schodzenie się dzieci, zabawy konstrukcyjne, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, praca indywidualna z dzieckiem
- Zabawy integrujące grupę, ćwiczenia słuchowe i artykulacyjne, ćwiczenia sprawności manualnej, słuchanie czytanych przez nauczyciela tekstów literackich, rozmowy kierowane zgodne z zainteresowaniami dzieci
- Zabawa ruchowa
- Śniadanie: doskonalenie umiejętności właściwego zachowania się przy stole, zachęcanie do spożywania wszystkich potraw
- Schodzenie się dzieci, zabawy konstrukcyjne, zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, praca indywidualna z dzieckiem
- Zabawy integrujące grupę, ćwiczenia słuchowe i artykulacyjne, ćwiczenia sprawności manualnej, ćwiczenia grafomotoryczne, słuchanie czytanych przez nauczyciela tekstów literackich, rozmowy kierowane zgodne z zainteresowaniami dzieci
- Ćwiczenia poranne
- Śniadanie: doskonalenie umiejętności właściwego zachowania się przy stole, zachęcanie do spożywania wszystkich potraw
9.30 – 12.30
- Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci
- Zajęcia dydaktyczne realizowane w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego: aktywizowanie mowy i myślenia, doskonalenie sprawności umysłowych i manualnych, stwarzanie warunków do podejmowania przez dziecko zabaw i działań badawczych oraz konstrukcyjno-technicznych, rozwijanie twórczej aktywności i wrażliwości dzieci
- Spacery, zabawy dowolne w ogrodzie, na boisku, w parku lub w sali, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, wykonywanie prac gospodarczych, ogrodniczych, porządkowych
- Obiad: doskonalenie umiejętności właściwego zachowania się przy stole, zachęcanie do spożywania wszystkich potraw
- Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci
- Zajęcia dydaktyczne realizowane w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego: aktywizowanie mowy i myślenia, doskonalenie sprawności umysłowych i manualnych, stwarzanie warunków do podejmowania przez dziecko zabaw i działań badawczych oraz konstrukcyjno-technicznych, rozwijanie twórczej aktywności i wrażliwości dzieci
- Spacery, zabawy dowolne w ogrodzie, na boisku, w parku lub w sali, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, wykonywanie prac gospodarczych, ogrodniczych, porządkowych
- Obiad: doskonalenie umiejętności właściwego zachowania się przy stole, zachęcanie do spożywania wszystkich potraw
12.30 – 17.00
- Zajęcia proponowane przez nauczyciela, słuchanie utworów literackich lub muzycznych, słuchanie czytanych przez nauczyciela bajek, relaksacja
- Leżakowanie (w grupie dzieci 3-letnich)
- Zabawy dydaktyczne lub tematyczne, ćwiczenia sprawności manualnej, utrwalanie piosenek i wierszy, zabawy dowolne w sali i w ogrodzie
- Zabawa ruchowa
- Podwieczorek: doskonalenie umiejętności właściwego zachowania się przy stole, zachęcanie do spożywania wszystkich potraw
- Zabawy ze śpiewem, zabawy przy piosence, ćwiczenia słuchowe i artykulacyjne, ćwiczenia sprawności manualnej, zabawy swobodne w wybranych kącikach, praca indywidualna z dzieckiem
- Zajęcia proponowane przez nauczyciela, słuchanie utworów literackich lub muzycznych, słuchanie czytanych przez nauczyciela bajek, relaksacja
- Zabawy dydaktyczne lub tematyczne, ćwiczenia sprawności manualnej, utrwalanie piosenek i wierszy, zabawy dowolne w sali i w ogrodzie
- Zestaw zabaw ruchowych
- Podwieczorek: doskonalenie umiejętności właściwego zachowania się przy stole, zachęcanie do spożywania wszystkich potraw
- Zabawy ze śpiewem, zabawy przy piosence, ćwiczenia słuchowe i artykulacyjne, ćwiczenia sprawności manualnej, ćwiczenia grafomotoryczne, zabawy swobodne w wybranych kącikach, praca indywidualna z dzieckiem
Zajęcia dydaktyczne poszerzające ofertę edukacyjną przedszkola odbywają się zgodnie z harmonogramem grupowym.