Zajęcia dodatkowe

W przedszkolu realizowane są zajęcia dydaktyczne poszerzające ofertę edukacyjną placówki:

Język angielski

“Learning another language is not only learning different words for the same things, but learning another way to think about things.”
Flora Lewis

Głównym celem zajęć z języka angielskiego jest rozwijanie sprawności językowych (głównie umiejętności słuchania i mówienia), nauczanie słownictwa i języka funkcjonalnego, sytuacyjnego oraz stymulowanie komunikacji werbalnej i niewerbalnej wynikającej z nauczania poprzez kontekst. Ponadto, zajęcia te mają za zadanie rozbudzać zainteresowanie językiem angielskim i kulturą krajów anglojęzycznych oraz budować fundamenty wiedzy, która to niezbędna będzie na późniejszych etapach edukacji językowej. Zajęcia prowadzone są w pełni w języku angielskim i przybierają formę zabawy, dzięki czemu nauka języka odbywa się podświadomie. Podczas zajęć, dzieci mają możliwość doświadczać języka angielskiego poprzez śpiew, taniec, odgrywanie ról, storytelling oraz proste prace plastyczne, dostosowane do wieku i umiejętności motorycznych. Metodami wiodącymi w nauczaniu języka angielskiego są: metoda totalnej immersji, metoda audiowizualna, metoda TPR oraz technika spiralna.

Opracowała: Martyna Żyłowska

Zajęcia artystyczne

„Kreatywność jest obecnie w edukacji tak ważna jak umiejętność czytania i pisania i powinniśmy traktować je równorzędnie”
Ken Robinson

Głównym celem zajęć artystycznych jest wszechstronny rozwój zainteresowań i zdolności twórczych dzieci oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości u dzieci. Podczas zajęć dzieci podejmują różne formy twórczej ekspresji, które rozbudzają kreatywność, twórcze myślenie i wrażliwość na piękno. Proponowane zabawy i ciekawe pomoce zachęcają do tworzenia, odkrywania i eksperymentowania. Rozwijają wyobraźnię, dziecięce umiejętności, poszerzają wiedzę o otaczającym świecie, kształtują umiejętność współpracy w grupie, komunikację i postawę twórczą. Udział w zajęciach to wspaniała okazja do przeżywania twórczych przygód.

Opracowała: Joanna Pacholczyk-Mizdalska

Zajęcia sportowe

„Ruch jest nieodzownym elementem poprawiania zdrowia, rozwijania sprawności, nabywania doświadczeń, kształtowania nawyków, postaw i umiejętności, rozwijania uczuć społecznych i smaku estetycznego. Szeroko pojęte zdrowie (w sensie fizycznym, psychicznym i społecznym) kojarzy się zawsze z prawidłowym rozwojem fizycznym i pełną sprawnością ruchową.”
prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska

Główne cele programu zajęć sportowych to troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną, zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych. Rozwój sprawności ruchowej dzieci jest ściśle związany z jego rozwojem umysłowym i jednocześnie ma na niego duży wpływ. Sprawność ruchowa kształtuje się przez całe życie i jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się stron motoryczności człowieka. U dziecka w wieku przedszkolnym rozwija się ona przez nabywanie doświadczeń i nawyków ruchowych między innymi w działalności sportowej. Zatem zgodnie z przysłowiem „W zdrowym ciele zdrowy duch” już od najmłodszych lat należy w dzieciach zaszczepiać miłość do sportu, do ruchu w różnych formach, by mogły się dobrze rozwijać we wszystkich sferach życia.

Opracowała: Justyna Wyrzykowska